Sta. Sunniva kyrkjeblad for mai

Etter pilegrimsreisen til Roma høsten 2008 vil sangen «Eg er ein gjest i verda» ikke slippe taket. Jeg vet hvorfor. Vi var i katakombene utenfor byen. I etasje på etasje med underjordiske ganger gikk vi midt mellom gravene til de første kristne. En halv million skal ha blitt gravlagt her, mange av dem martyrer. Her på dette stedet, i små huler og rom, nær de helliges graver, feiret Romas første kristne messer. Det gjorde også vår lille pilegrimsflokk fra Norge.

Les meir av Ingrid Maria Gjertsen sin flotte tekst i Sta. Sunniva kyrkjeblad for mai. Last ned her!

2 responses to “Sta. Sunniva kyrkjeblad for mai

  1. vær så snill, skriv mer, Ingrid Maria. Dette var så godt å lese!!Jeg er glad det er lov med himmellengt. Jeg er glad det er lov å leve med bevisstheten om at det venter en bedre og virkeligere virkelighet et sted. I dag er jeg heller ikke så redd for det..Jeg gleder meg..

Legg att eit svar

